Benelli TRK502X sprawdzony w terenie ! 3


Tym razem dorwałem się do nowej wersji Benelli TRK. Magiczna literka X w nazwie dodaje kilka bajerów, a przede wszystkim teoretycznie pozwala zjechać z utwardzonych dróg. Na jak poważne ewolucje terenowe pozwala ta maszyna, dowiecie się z filmu.

To co na plus w modelu X. 

Na pewno nie stracił nic ze swoich szosowych zalet. Tutaj w siodle czuje się wyjątkowo pewnie, prowadzi się pewnie, tak w zakrętach jak i przy łykaniu kilometrów na trasie. Bardzo dobre seryjne gumy, Metzeler Tourence, bardzo pewnie na asfalcie, i dzięki nim nie strach zjechać z utwardzonych dróg. I to jest argument którego brakowało mi przy tak wyglądającej maszynie. Jak na pełnoprawnego ADVenczera opcja jazdy po luźnych nawierzchniach, to dla mnie, podstawa. Oczywiście do zwykłej sztuki wystarczyło by w teorii założyć dual-sportowe gumy, ale nadal wydech za nisko, silnik bez osłony. To wszystko dostajemy tutaj. Osłona pod silnikiem, wydech wysoko pod siedzeniem, i oczywiście większy prześwit poprzez drobne zmiany w ramie i zawieszeniu. 

Co mi się nie spodobało. 

Paradoksalnie jeden z plusów, stopka centralna, fajnie że jest, ale trzeba się”nauczyć” stawiać na niej motocykl, a że ten do lekkich nie należy, wymaga to trochę wprawy/siły/pewności. No 

Masa, 212kg na sucho. Czuć, no jest to kawał kloca, ale to widać od pierwszego spojrzenia. Jak na tą pojemność to prawdziwy mastodont. CB500X którą jeździłem wcześniej, 20kg lżejsza, ale stawiając je obok siebie japoniec wygląda jak motorynka. Generalnie taka masa Benka, większości jego użytkowników nie będzie kompletnie przeszkadzała przez zdecydowanie większość czasu. Problem rośnie wprost proporcjonalnie do grząskości podłoża.   Im trudniej się robi, tym ciężej będzie zapanować nad maszyną. 

Podsumowując. TRK 502 czy 502X ? 1000zł różnicy, za kilka dodatków. Jeśli lubisz odbijać od ustalonych wcześniej dróg, zwiedzać, poznawać nowe ścieżki… X jest super. Maszyna nie wymięka. W taki teren w który ja ją zabrałem, oczywiście że nikt pewnie więcej jej tam nie zabierze, ale nawet jeśli, awaryjnie da radę, wymęczy kierowcę ale przejedzie 🙂    


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 komentarzy do “Benelli TRK502X sprawdzony w terenie !

      • rawla

        Zapewne pamiętasz, ze na chińskie motocykle patrzę dość nieufnie, ale ten przykul moją uwagę. . W tym nikt już nie mówi o ukrytych koniach itd. Motor istotnie jest niezły. Osobiście skłaniam się do wybory TKK 502 bez x a to ze wylęgu na mój wzrost 170 cm. A i piachy aż tak mnie nie kręcą, ale leśne drogi już owszem.Jeszce raz szacunek, fają robotę robisz, bez bajek i legend. Myślę, że jeżeli ktoś może zachęcić do kupna motocykla zza wielkiego muru, to ludzie tacy jak Ty, mówiący bez legend, spiny, no sam wiesz najlepiej o czym myślę.
        Pozdrawiam.