Cruiser od Rometa… V250 2


Najpotężniejszy i moim zdaniem najładniejszy z pojazdów które można było kupić u Rometa.

Model o pojemności 250 ccm z silnikiem w układzie V nigdy nie zdobył popularności takiej jak np R250 czy R150, ale głównie ze względu na fakt iż dostępny był w ofercie tylko w roczniku 2008  a cena też nie zachęcała, ok 11 000 zł za chiński produkt z polską nazwą wypadał blado na tle dużo tańszych „R”-ek.

Mówiąc szczerze w moim salonie w 2008 r. sprzedała się tylko jedna sztuka. Popularność zyskał dopiero po roku gdy dział sprzedaży Rometa obniżył na nie cenę i dealerzy sprzedawali te motory w cenie ok 8500 zł.

W takiej też cenie motory schodziły już dużo lepiej, czego przykładem mogą być motory prezentowane na zdjęciach poniżej. Jednym z nich jest mój motor „służbowy”, oraz drugi jednego z moich klientów.

O ile egzemplarz którym jeździłem pozostał bez zmian ( jedynie plastikowe kufry obszyłem skórą by nie tłukły na wybojach), to klient zdecydował się na kilka modyfikacji i dodatków dzięki którym motor prezentuje się i brzmi niesamowicie.

Silnik 250 w układzie V, powinien wydawać z siebie charakterystyczny głęboki bulgot. Seryjne wydechy mocno go tłumiły dlatego dźwięk jaki się z nich wydobywał pasował bardziej do nakeda czy słabego turystyka. Mocno stłumiono nie tylko dźwięk ale i moc. Po przeróbkach i wycięciu katalizatorów ryk silnika jest niepowtarzalny, do tego wolny wydech zauważalnie poprawił elastyczność jednostki napędowej.

Oglądając ten motor zacząłem trochę żałować sprzedaży swojej „fałki”, wizualnie na rynku motor spokojnie mógł by konkurować z Junakiem M16, zresztą spójrzcie na zdjęcia…


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Cruiser od Rometa… V250