Kuracja odmładzająca Yamahy TDM 850 2


Udało się, nareszcie skończyłem i mogę się w pełni cieszyć gotowym na ten sezon motocyklem. Zrobiłem wszystko co chciałem, od silnika, przez nadwozie, na drobnych detalach kończąc. Większość wykonanych przeze mnie czynności to czysta kosmetyka, jeśli chodzi o silnik nic mnie nie zaskoczyło, choć naprawy były zupełnie inne niż się spodziewałem.  Co konkretnie zostało zrobione:

– silnik „klepał”, wydawało mi się że dźwięk generowały zbyt duże luzy na zaworach  ( tak też sugerował poprzedni właściciel ) Po zdjęciu pokrywy zaworów okazał się że to rozrząd nieznacznie nie trafia na znaki. Powodem był wyciągnięty łańcuch rozrządu. Wymieniony na nowy.

– wymiana filtra oleju i oczywiście samego oleju, zalany półsyntetyczny Motul 10W40.

– nowe uszczelki pokrywy pompy oleju, obudowy dolnej silnika, pokrywy zaworów.

– ustawienie zaworów w tym modelu nie objedzie się bez demontażu chłodnicy, co za tym idzie zalałem świeży płyn chłodniczy.

– świece nie były w złej kondycji, ale że wymiana nie jest droga, i miałem je na wierzchu więc dwie nowe NGK zapodają iskrę w komorze spalania.

– Czysta mieszanka paliwowo-powietrzna to podstawa, założyłem nowy filtr powietrza co by silnik lepiej oddychał i nieobecny wcześniej filtr paliwa.

– lakier z palety KIA, kolor dokładnie taki jak chciałem ale lakiernik dał ciała i pomalował to wszystko, delikatnie mówiąc, kiepsko… Wszystkie zauważone na ramie ogniska rdzy zostały usunięte.

– kanapa obszyta na nowo skórą eko.

– kierunkowskazy LED + nowy przerywacz

– kupiłem za grosze zestaw zegarów od angielskiej wersji TDM, potrzebowałem go do naprawy obrotomierza, ten oryginalny działał jak chciał.

– nowe podnóżki kierowcy, stare były już powyginane, doszły też crash pady.

– na pewno coś jeszcze o czym na tą chwilę nie pamiętam

Motocyklem zrobiłem już trochę kilometrów. Jazda to czysta przyjemność, tym bardziej że mam świadomość sprawności podstawowych elementów silnika. Następne w kolejce to synchronizacja gaźników, dziś udało mi się okazyjnie zakupić wakuometry, więc w najbliższy weekend zaczynam zabawę.  W głowie mam jeszcze kilka pomysłów, ale o tym wkrótce, na tą chwilę trochę zdjęć z remontu mojej maszyny:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Kuracja odmładzająca Yamahy TDM 850

  • zuberek

    witaj, widzę że wymieniłes kierunki, poproszę o pomoc w tym temacie, cjhodzi o lokalizacje i ewentualna wymianę przerywacza. czy mozesz powiedzieć gdzie go szukać w moto i w sklepie? jezeli mogę prosić to proszę o nr telefonu, będzie najlpeszy kontakt… ps. piękna tdm-ka

    • Kamillo Autor wpisu

      TDMy już nie mam, ale jak mnie pamięć nie myli to pod siedzeniem z tyłu przy lampie siedzi sobie przerywacz. Ja zmieniłem przerywacz elektroniczny, ale by wszystko działało jak należy z moimi kierunkami, musiałem dodać oporniki przed kierunkami.