Nowości Romet Motors na 2014r. 2


Jak co roku mniej więcej o tej porze, Romet prezentuje swoje nowości na nadchodzący sezon. Pierwsza oficjalna prezentacja miała miejsce na targach w Mediolanie, kolejna na spotkaniu sieci franczyzowej Romet Partner w Krynicy Zdrój.

Tak, więc idąc do sedna sprawy, co nowego?? Zacznę od najciekawszych moim zdaniem propozycji.

Hyosung GD250N

Model ten wydaje mi się naprawdę ciekawą propozycją dla posiadaczy kategorii  prawa jazdy A2.  Już tłumaczę dlaczego..

Na prawko A2 wybór jest dość spory, jeśli chodzi o 250ccm  jest to m.in. CBR czy też piękna Kawasaki Ninja… Moim zdaniem nudne i tendencyjne szlifierki a do tego stosunkowo drogie. Hyosung ma kosztować niespełna 13 000zł, przypomnę, to nowy motor z gwarancją na 5 lat! W tej cenie dostajemy nowocześnie, a wręcz futurystycznie wyglądający motocykl, silnik o mocy 28KM i nowoczesne zawieszenie umieszczone w dobrze przemyślanej ramie.

O co chodzi z ramą? Po za ładnym wyglądem charakteryzuje się lekkością i bardzo nisko położonym środkiem ciężkości. Do tego z przodu widelec upside-down, a z tyłu pojedynczy amortyzator współpracujący z aluminiowym wahaczem ( do tej pory Hyosungi miały wahacze metalowe :/ ) Dodatkowo do 2015r. na podstawie tej ramy ma powstawać jeszcze kilka wersji, w tym cross i sport.

Romet by Johnny Pag

Johnny Pag to gość, który zajmuje się w USA budową customowych motocykli. Na początku zajmował się przeróbką legend amerykańskiej motoryzacji jak np. Harley Davidson. Aktualnie jego firma działa na terenie 14 państw, a w ofercie dostępne są pojazdy chińskiej produkcji wyposażone w szereg customowych dodatków.

Johnny Pag Malibu 320i i Ventura 125

Malibu to nic innego jak dobrze znany już na polskim rynku Junak M16. Prawdę mówiąc jak zobaczyłem ten motor pomyślałem: Po co i dlaczego Romet to wprowadza. Ok bezpośrednia konkurencja dla Junaka, jest kilka zmian w stosunku do M16, ale to tylko detale, technicznie to ten sam motor… Plusem jest, że wszystkie Johnny Pag-i będzie można kupić w indywidualnej wersji. Do wyboru będzie kilkanaście kierownic, wydechów, różne kanapy itp… To też dobra informacja dla posiadaczy M16, którzy planują zmodyfikować swoje maszyny 🙂

Model Ventura… Wygląda nieźle, choć zbiornik mógłby być nieco większy, a już na pewno większy powinien być silnik !! 125 ccm w takim nadwoziu !?! Dobrze, chociaż że zastosowana została chyba najlepsza wersja tej jednostki napędowej ( taka sama jak np. w Junaku 123 )

Johnny Pag Falcon

Do tego modelu zasadniczo nie mam zastrzeżeń, no może jedno. Wedle specjalisty produktowego marki Romet pojazd ten dostępny będzie w Polsce z silnikiem 250ccm zasilany wtryskiem. Johnny Pag na swojej stronie podaje, że jest to silnik 320ccm.

Dlatego też podzielę się danymi podanymi przez Romet. Silnik 250ccm na wtrysku paliwa delphi ( jak w Junaku M25 ) o mocy, i tu niespodzianka…. 28KM !! Jest czad… Ale jak dobrze pamiętam to na początku sprzedaży Junaków M20 i M16 również pojawiła się informacja, że mają taką moc, a jak się okazało kucy było niespełna 24.

Więc jak jest z tym naprawdę… Okaże się już niedługo, wiem jedno, sugerując się zestawem hamulcowym z przodu coś w tej mocy musi być. Nie ma tu tanich tandetnych zacisków z chińskiego skutera, a konkretny zestaw przypominający te montowane w mocnych japońskich motocyklach. Ogólnie jednoślad wygląda bardzo zadziornie, nadwozie bardzo proporcjonalne a wymiarami podpasuje także wyższym kierowcom.

Według specjalisty Rometa wydech zastosowany  w tym modelu ma podkreślać jego zadziorny charakter a do tego brzmieć jak min. sześć-setka 🙂

 

Wielki powrót Ogara

Tak jest Ogar wraca do oferty, na szczęście nie będzie to kontynuacja, nie do końca udanej 900, ale całkowicie powrót do korzeni. Ogar 202 oraz Ogar Cafe. Obydwa dostępne w wersji z silnikiem 139FMB, dodatkowo Cafe będzie w wersji 125ccm.

Ogar 202 to faktycznie totalny powrót do przeszłości. Proste zawieszenie, dwa hamulce bębnowe, staromodna stylistyka. Może się to podobać, może nie, ale na pewno spodoba się cena nieprzekraczająca 2000 zł. Mnie jednak do gustu bardziej przypadł styl a’la cafe racer drugiej wersji Ogara, brakuje mi jedynie krótkiej lekko zakrzywionej w dół kiery i małej puszki wydechu… Oj będzie dobra baza do tuningu 🙂

Romet ADV 150 i 170

ADV 170  Kolejna nieźle zapowiadająca się propozycja, mająca zastąpić nie koniecznie lubiany model CRS. Mówiąc krótko mamy do czynienia z wyżej zawieszonym ZK125 wyposażonym w bardziej „terenowe” plastiki i co najciekawsze, silnik 170 ccm.

CRS miał być rasowym crossem a sprzedawany był seryjnie z szosowymi oponami. Można było zamówić dodatkowo stricte terenowy zestaw kół, ale jak to miało sens przy silniku 125?!? ADV na dzień dobry ma opony o bieżniku, który powinien lepiej radzić sobie w terenie, a 13KM generowanych przez silnik może nie powala na kolana, ale przy tak lekkim motocyklu na pewno będzie odczuwalne. Cena: ok 6000zł

ADV 150 taki turystyczno-przeprawowy  motocykl. Jak go zobaczyłem, pomyślałem, że to K125 z kompletem gmoli przeznaczonych dla nauki jazdy. Nie wiele się pomyliłem, bo rama faktycznie ta sama, tylko nadwozie nieco odświeżone oraz zastosowano silnik 150ccm.

Powiem szczerze, że koncepcja tego pojazdu mi się podoba. Mała, lekka i ekonomiczna terenówka w przystępnej cenie ( 5500 zł ) Wygląda bardzo bojowo, a z kuframi centralnym i bocznymi będzie całkiem potężna maszyna. Do ideału brakuje mi jednak wyższego zawieszenia i  silnika 200 ccm.

… aha zapomniał bym, może i mało istotne ale bajer jest. ADV150 ma w wyposażeniu gniazdo ładowania z portem USB 🙂

Romet 7E

Chciałem napisać że to kolejny model elektrycznego autka, ale nie jest tak do końca. Pierwszy pojazd elektryczny od Rometa którym jeździłem jako „prototypem” był bardzo podobny do tego ze zdjęcia poniżej. Z różnych względów do sprzedaży wprowadzony został w wersji pięcio-drzwiowej ale tylko dwu-osobowej.

 Ktoś jednak pomyślał i będziemy mieli bardzo ładną kopię Smarta, i to taką do której człowiek jak ja, o wzroście nieco ponad 200 cm mieści się bez problemu. Co więcej w wersji pokazowej w środku znalazły się fotele jak z oferty Recaro, a na desce rozdzielczej, przyozdobionej kolorowymi wstawkami, pokrętła regulacji ogrzewania ( 4E miał jedynie marny nadmuch na szybę ). Jak z jakością, osiągami i bateriami jeszcze nie wiem, mam jednak informacje że silnik dostępny będzie w kilku wersjach, najmocniejszy ma rozpędzić autko do 80km/h… poczekamy, zobaczymy

Co do pozostałych nowości, na pewno pojawią się trzy pozycje: Blue, Latte i White City ( przypominające odpowiednio: Vespę, Lambrettę, Piaggio Liberty )

Mają być to skutery klasy premium, o zdecydowanie lepszej jakości, a co za tym idzie wyższej cenie ( od 5 do 6tyś. zł )

Wyżej wymienione jednoślady na pewno zawitają w salonach w 2014r, ale nowości będzie więcej. Z powrotem w ofercie Rometa pojawią się quady. Wedle zapewnień dużo lepsze jakościowo od tych oferowanych do tej pory ( Jeden z nich ma mieć pojemność 500 ccm i napęd na 4 koła )

Ciekawą pozycją będzie kolejny „ścigacz” obok modelu RR i RS, tym razem wyposażony w dwusuwowy silnik od Minarelli AM6. Dla nie znających tematu, jednostka ta chłodzona cieczą rozwija seryjnie moc 6KM, którą spokojnie można podnieść do ponad 20KM!! Zdjęć modelu brak, ale coś mi się wydaje, że wyglądem będzie mocno nawiązywał do Junaka 903…

Poniżej pełna galeria zdjęć z prezentacji:

[AFG_gallery id=’31’]


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Nowości Romet Motors na 2014r.