Nowości Romet Motors na sezon 2015 2


24 października odbyła się prezentacja nowej kolekcji Romet Motors na sezon 2015.
Jak nie trudno było się domyślić wiodącą kategorią w 2015r. będą jednoślady o pojemności silnika 125ccm ,klasyfikujące się do jazdy z prawkiem kat. B. Tych pojawi się dużo, ale o nowych modelach napiszę za chwile, bo większą niespodzianką jest pojawienie się kolejnych marek pojazdów w grupie Romet Motors.

Do sprzedawanego już od 2lat Hyosunga, w zeszłym roku dołączył Johnny Pag , teraz dochodzą Keeway oraz Benelli. Mamy tym samym 6 róznym marek: Romet, Router, Hyosung, Johnny Pag, Keeway, Benelli, po co tyle tego?? Logicznych powodów takiej strategii jest kilka. Po pierwsze Romet Motors ma w tym momencie pełną ofertę pojazdów praktycznie w każdym sektorze rynku. Od 50ccm po 700ccm. Mamy całą masę skuterów i motorowerów, szeroki wybór 125ccm a także eleganckie cruisery i „ścigacze”… Acha wspomnieć należy jeszcze o autach na prąd!!

Na pierwszy rzut oka oferta wygląda imponująco…. Ja mam jednak wątpliwości w funkcjonowanie tych wszystkich marek. Jeśli sposób sprzedaży i promocji Benelli-ego wraz z Keeway-em będzie taki jak Hyosunga, to marka szybko zginie z rynku ( co jeśli chodzi o Keewaya miało już miejsce ). Szybkie uzasadnienie moich obaw: W jakim kraju produkowany jest Hyosung?? Ktoś wie?? Bo w trakcie 2 lat jazdy GT650 większość ludzi, którym miałem okazję prezentować pojazd ( głównie motocyklistów ) nie wiedziała o istnieniu takiej marki lub sądzili, że to jakiś tam chińczyk. Więc gdzie ta promocja marki się pytam, przecież są już 2 lata na rynku!! to jeszcze nic, słyszeliście coś o Johnny Pagu ?? Jakie ma modele?? Widzieliście je na drodze ?? Hmm no, więc właśnie… To jest problem, którego obawiam się, że Romet jeszcze chyba nie widzi.

Teraz o plusach tej różnorodności. Romet nie jest producentem, a tylko importerem, dostępne tu pojazdy to kompilacja jednośladów wybieranych z różnych chińskich fabryk. Co za tym idzie, z jakością bywa róznie, a trzymanie magazynu części zamiennych też jest problematyczne, .W Keeway-u cała gama pojazdów jest produkowana w jednym miejscu, podobnie jak i części zamienne. Wszystkie wyroby przechodzą tą samą kontrolę jakości i to chińczykom musi zależeć, by pojazdy były dobre, gdyż firmują je na całym świecie własną nazwą… Nie naklejką lokalnego importera.

Kolejny plus to fakt, że Keeway kupił włoską markę Benelli. Najlepsze jest to, nie jak to zwykle bywa, samą nazwę, ale wraz z zapleczem technicznym i patentowym. Włoscy konstruktorzy marki pracują dalej jako Benelli, tyle że produkcja idzie z Chin. Oczywiście pojazdy Keeway-a również skorzystały na takim zabiegu, co da się zauwazyć już na pierwszy rzut oka. Niestety w parze z lepszą jakością idzie dosyć wygórowany cennik.

Tyle przemyślen, wrócę do zaprezentowanych pojazdów i tego co mi się spodobało:

1

Romet ADV 125

Jak dla mnie rewelacyjna propozycja, ten motocykl przypadł mi do gustu już podczas poprzedniej prezentacji, a w ciągu sezonu zasłużył na miano ulubieńca ze względu na jakość wykonania i bezawaryjność każdego egzemplarza, z którym miałem do czynienia. W 2015r. mam nadzieje, że znajdzie szersze grono miłośników dzięki wersji z silnikiem 125. Cena w granicach 5500 zł

Romet Maxi 125 R

 

Romet Maxi 125… obawiam się, że trochę za bardzo podobny od Burgmana, ale jak już się upodabniać to dobrze, że do tych najlepszych. Kilka fajnych bajerów: diody led w przednich światłach, fajne wyglądający spojler ze światłem stopu ( również w technologii led ). W przeciwieństwie do tandetnego poprzednika tu nareszcie jest kufer, w którym zmieści się co najmniej jeden kask. Po za tym miły gażdzet w postaci podświetlanej stacyjki, mi się podoba. Nna koniec wbudowany odtwarzacz MP3 i FM ( trąci tandetą, ale jego obecność to jednak plus, po za tym jest fajnie wkomponowany w tablicę rozdzielczą )

Romet Division 125

Division 125 wygląda baaardzo dobrze. Ogólne wykonanie i wykończenie sprawia naprawdę dobre wrażenie, ale w końcu kosztuje praktycznie 8000 zł, więc „nie ma lipy”, a wręcz nie może być. Fajny wahacz, wygodna pozycja za kierownicą, i wbudowany odtwarzacz MP3.

Benelli/Scomadi

O co dokładnie chodzi z Benelli, co będzie dostępne z ich pojazdów? tego nie wiem, przeglądając ich oficjalną włoską stronę http://www.benellimoto.com/ miał bym pewne życzenia w kwestii, co powinno mogłoby być, np. TRE 1130 K. Niestety ta marka do tanich nie należy, nie jest też szczególnie mocno znana w Polsce, więc duże prawdopodobieństwo, że podzieliłaby żywot Hyosunga ( no chyba, że w kwestii promocji coś się zmieni ) Był też jedyny przedstawiciel pojazdów kolejnej, wkrótce dostępnej marki: Scomadi. Zdecydowanie wyróżniał się na tle Rometów. Silnik 2T, nietypowe zawieszenie i świetny design nawiązujący do starych włoskich skuterów… cena i dokładne parametry jeszcze nieznane.

No i co dalej? Tak naprawdę ciekawostek, które można było sfotografować było zaledwie kilka, większość pojazdów to wersje 125ccm dostępnych już modeli. Trochę mało, ale jak zapewnia dyrekcja firmy, nie wszystkie pojazdy udało się ściągnąć na prezentację, więc śmiało możemy czekać na więcej nowości. Póki co zapraszam do przeglądania galerii z tego, co zarejestrowałem…

Piszcie i pytajcie w komentarzach. Chętnie odpowiem na pytania i dowiem się, co wam się podoba, a tym czasem miłego oglądania i do następnego…


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Nowości Romet Motors na sezon 2015

    • Kamillo Autor wpisu

      Każdy jeden był by fajny. Wiem że ekipa z Rometa była we Włoszech, specjalista produktowy śmiga na jednym po podkarpaciu więc jest szansa że coś się pojawi w ofercie… ale okaże się dopiero podczas targów w Poznaniu, bo Romeciarze nie pojawią się na otwarciu w Warszawie.