Prezentacja Romet Classic 400… UPDATE !! 6


Kolejna wersja kolorystyczna, i kilka dodatków:

Jak się składa Classica 400, i bardzo krótka przejażdżka:

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 komentarzy do “Prezentacja Romet Classic 400… UPDATE !!

  • Evi

    A czy próbowaliście może odpalać Classic 400 za pomocą kopniaka? Podobno sprzęcik ma automatyczną dekompresję i nie potrzeba robić tego co w Yamaha SR400, czyli kombinowanie z ustawianiem tłoka, dekompresja ręczna przed ustawieniem tłoka itp.

    Swoją drogą w nowym katalogu Rometa jest wersja ADV250 na 2016 i oddzielnie na 2017, a Classica na 2016 już nie podają – tylko na 2017. Póki co jeszcze bez ceny. Czy wszystkie z 2016 r. już się rozeszły? Wiadomo może, ile ma podrożeć model 2017 r.?
    Ciekaw jestem też, czy Almot przedstawi bezpośredniego konkurenta dla Classic 400 – może też wezmą Shineray 400 tyle że z naklejką Junak. W katalogu Almot na razie nie ma takiego motocykla. Słabo u nich z wyższymi pojemnościami.

    • Kamillo Autor wpisu

      jasne że próbowałem kopnąć można go bez problemu czy użycia dużej siły, niestety przy układzie wtryskowym jest to bez sensu gdyż bez akumulatora/na słabym aku pompa nie da ciśnienia. Jak aku sprawny to można palić.

      Adv 2016 różni się w stosunku do 2017, gdzie Classic jest w dokładnie tej samej specyfikacji, a jak się pojawił (w październiku chyba ) to przedstawiali go jako kolekcja 2017. Co do ceny kompletnie nic nie wiadomo, na pewno jest jeszcze trochę classiców 2016
      A jak już jestem przy cennikach, to pokazał takowy właśnie Almot, i tam znajduje się pozycja Junak M11/M16 400 classica nie skopiują, na szczęście ta firma woli wybrać coś ciekawego niż kopiować po inmych

      • Evi

        Tylko to są troszkę odmienne kategorie motocykli, dla innych odbiorców. Classic to zwykły naked street, M11 to chopper, a M16 to cruiser. Na stronce póki co M11 i M16 tylko w wersji 320 cm3. Tak zastanawiałem się, czy któryś z nowych modeli Almotu nie będzie jednak trochę nawiązywał do M07/M10. W prezentacji Romet Classic 400 nawet wspominasz o podobieństwie tej maszyny do starego Junaka. Widocznie jednak Almot ma inne priorytety.

        Jeszcze pytanie: jak oceniasz oświetlenie przednie, bo z tego co widać na zdjęciach, ma żarówkę halogenową. Ale czy reflektor daje dużą ilość światła i widoczność jest w miarę OK? Pytam, bo wziąłem kiedyś na jazdę testową nowe Moto Guzzi V7, który też ma taką okrągłą lampę i oświetlenie pozostawiało wiele do życzenia. Pomijam już Yamaszkę YBR Custom, bo tam jest fatalne.

        • Kamillo Autor wpisu

          Nie no wiem wiem, ale pewna próba nawiązania konkurencji. Romet chwali się że pokazał nowości ale nie wszystkie, i będą jeszcze kolejne się pojawiały ( nie rozumiem takiej strategii ale nowości są ok więc niech im będzie ). Liczę że i Junak pójdzie tą drogą i jeszcze pokaże coś nowego na targach, jak nie w Warszawie to może w Poznaniu. Sugerując się jednak sytuacją na rynku Almot nie będzie pewnie ryzykował, ale zobaczymy 🙂

          Jeśli chodzi o classica to nie miałem okazji sprawdzić, nie jeździłem w nocy. Podobnej wielkości lampa jest w innych chińczykach i o ile zastosowali tam halogen to jest znośnie.

          • Evi

            Kamillo, dzięki wielkie za odpowiedzi.
            Z tego, co patrzyłem na różnych zdjęciach, w przedniej lampie jest prawie na pewno żarówka halogenowa. Poczytałem też trochę o Mash 500 i niemiecki Motorrad podaje, że motocykl rozpędza się do setki w 9,5 sek, czyli ok. 3 sek. gorzej od Hyosung Exiv 250, ale to jednak klasyk do spokojnej jazdy, a nie do ścigania.
            Ten sam Motorrad podaje średnie zużycie paliwa 3,3 litra, a Wy na swojej aukcji – 3 litry – czy to było przez Was sprawdzane?
            I jeszcze jedno – w danych jest podane, że kolor jest akrylowy. Ale na zdjęciach te paski (brązowe / zielone / czerwone) na baku paliwa i panelach bocznych wyglądają, jakby były lakierem metalizowanym. Czy akrylowy nie jest tylko biel lub beż?

            PS. Sesje zdjęciowe z dziewczynami bombowe. 🙂

          • Kamillo Autor wpisu

            Żarówka jest na pewno H4 35/35
            GD 250 to jednak droższa korea, więc jakość lepsza, jest 20kg lżejszy przy tej samej mocy, natomiast 4 zawory i 2 wałki robią różnicę.
            Co do spalania różnie informacje udało się doczytać, ale te 3 litry to wygląda mi na pomyłkę tudzież szablon jest uniwersalne i ktoś zapomniał zmienić, bo powinno być 4l/1oo. A kolor cóż, w rubryce allegro możesz wybrać tylko jedną opcję 😛