Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 komentarzy do “Prezentacja Romet Classic 400… UPDATE !!

  • Evi

    A czy próbowaliście może odpalać Classic 400 za pomocą kopniaka? Podobno sprzęcik ma automatyczną dekompresję i nie potrzeba robić tego co w Yamaha SR400, czyli kombinowanie z ustawianiem tłoka, dekompresja ręczna przed ustawieniem tłoka itp.

    Swoją drogą w nowym katalogu Rometa jest wersja ADV250 na 2016 i oddzielnie na 2017, a Classica na 2016 już nie podają – tylko na 2017. Póki co jeszcze bez ceny. Czy wszystkie z 2016 r. już się rozeszły? Wiadomo może, ile ma podrożeć model 2017 r.?
    Ciekaw jestem też, czy Almot przedstawi bezpośredniego konkurenta dla Classic 400 – może też wezmą Shineray 400 tyle że z naklejką Junak. W katalogu Almot na razie nie ma takiego motocykla. Słabo u nich z wyższymi pojemnościami.

    • Kamillo Autor wpisu

      jasne że próbowałem kopnąć można go bez problemu czy użycia dużej siły, niestety przy układzie wtryskowym jest to bez sensu gdyż bez akumulatora/na słabym aku pompa nie da ciśnienia. Jak aku sprawny to można palić.

      Adv 2016 różni się w stosunku do 2017, gdzie Classic jest w dokładnie tej samej specyfikacji, a jak się pojawił (w październiku chyba ) to przedstawiali go jako kolekcja 2017. Co do ceny kompletnie nic nie wiadomo, na pewno jest jeszcze trochę classiców 2016
      A jak już jestem przy cennikach, to pokazał takowy właśnie Almot, i tam znajduje się pozycja Junak M11/M16 400 classica nie skopiują, na szczęście ta firma woli wybrać coś ciekawego niż kopiować po inmych

      • Evi

        Tylko to są troszkę odmienne kategorie motocykli, dla innych odbiorców. Classic to zwykły naked street, M11 to chopper, a M16 to cruiser. Na stronce póki co M11 i M16 tylko w wersji 320 cm3. Tak zastanawiałem się, czy któryś z nowych modeli Almotu nie będzie jednak trochę nawiązywał do M07/M10. W prezentacji Romet Classic 400 nawet wspominasz o podobieństwie tej maszyny do starego Junaka. Widocznie jednak Almot ma inne priorytety.

        Jeszcze pytanie: jak oceniasz oświetlenie przednie, bo z tego co widać na zdjęciach, ma żarówkę halogenową. Ale czy reflektor daje dużą ilość światła i widoczność jest w miarę OK? Pytam, bo wziąłem kiedyś na jazdę testową nowe Moto Guzzi V7, który też ma taką okrągłą lampę i oświetlenie pozostawiało wiele do życzenia. Pomijam już Yamaszkę YBR Custom, bo tam jest fatalne.

        • Kamillo Autor wpisu

          Nie no wiem wiem, ale pewna próba nawiązania konkurencji. Romet chwali się że pokazał nowości ale nie wszystkie, i będą jeszcze kolejne się pojawiały ( nie rozumiem takiej strategii ale nowości są ok więc niech im będzie ). Liczę że i Junak pójdzie tą drogą i jeszcze pokaże coś nowego na targach, jak nie w Warszawie to może w Poznaniu. Sugerując się jednak sytuacją na rynku Almot nie będzie pewnie ryzykował, ale zobaczymy 🙂

          Jeśli chodzi o classica to nie miałem okazji sprawdzić, nie jeździłem w nocy. Podobnej wielkości lampa jest w innych chińczykach i o ile zastosowali tam halogen to jest znośnie.

          • Evi

            Kamillo, dzięki wielkie za odpowiedzi.
            Z tego, co patrzyłem na różnych zdjęciach, w przedniej lampie jest prawie na pewno żarówka halogenowa. Poczytałem też trochę o Mash 500 i niemiecki Motorrad podaje, że motocykl rozpędza się do setki w 9,5 sek, czyli ok. 3 sek. gorzej od Hyosung Exiv 250, ale to jednak klasyk do spokojnej jazdy, a nie do ścigania.
            Ten sam Motorrad podaje średnie zużycie paliwa 3,3 litra, a Wy na swojej aukcji – 3 litry – czy to było przez Was sprawdzane?
            I jeszcze jedno – w danych jest podane, że kolor jest akrylowy. Ale na zdjęciach te paski (brązowe / zielone / czerwone) na baku paliwa i panelach bocznych wyglądają, jakby były lakierem metalizowanym. Czy akrylowy nie jest tylko biel lub beż?

            PS. Sesje zdjęciowe z dziewczynami bombowe. 🙂

          • Kamillo Autor wpisu

            Żarówka jest na pewno H4 35/35
            GD 250 to jednak droższa korea, więc jakość lepsza, jest 20kg lżejszy przy tej samej mocy, natomiast 4 zawory i 2 wałki robią różnicę.
            Co do spalania różnie informacje udało się doczytać, ale te 3 litry to wygląda mi na pomyłkę tudzież szablon jest uniwersalne i ktoś zapomniał zmienić, bo powinno być 4l/1oo. A kolor cóż, w rubryce allegro możesz wybrać tylko jedną opcję 😛

  • Piterkowiec

    Panie Kamilu,
    mam pytanie dot. wózka bocznego.
    1. Otóż czy posiada on układ hamulcowy na prawym kole ( bęben/ tarcza) ? Na jednych zdjęciach nie widziałem układu hamulc. a na innych już była tarcza.
    2. I jak wygląda połączenie ramy motocykla z wózkiem bocznym. Czy jest to połączenie dość złożone, uniemożliwiające szybkie odłączenie wózka , czy raczej jest to proces niezajmujący zbyt wiele czasu.

    • Kamillo Autor wpisu

      Witam
      Z wózkiem jest tak jak widziałeś, gdyż pierwsza pokazywana przez Romet wersja to była solówka z dokładnym w Polsce wózkiem bocznym.
      Wersja w sprzedaży ma kilka różnic. Zaczynając od homologacji, jest trochę inna, bo jest to pojazd trójkołowy więc stanowi integralną całość.
      Model sprzedażowy ma grubsze lagi, wspawane na stałe uchwyty do kosza. Jest amortyzator skrętu, no i bieg wsteczny. Sam kosz ma hamulec tarczowy i pełne oświetlenie. Odpiąć się da, i teoretycznie legalnie możesz tym jeździć.