Kilka słów o Romet ADV 400 4


Kolejny filmik z wrażeniami dot. nowej maszyny na Polskim rynku i domniemanego następcy mojego Rometa ADV250.

link bezpośredni do YT: https://www.youtube.com/watch?v=rVwc6K7NuXY

Galeria zdjęć:


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 komentarzy do “Kilka słów o Romet ADV 400

  • Evi

    Czegoś tu nie rozumiem. W jednym z komentarzy pod filmikiem piszesz: „Wiesz jak jeszcze solidnie pacami dotykasz do ziemi to ok, ale mój ojczulek ma 172 wzrostu, i na adv400 ledwo co sięga dosłownie czubkami palców… gdzie na 250 na luzie. Wszystko da radę ogarnąć, można go próbować obniżyć…”
    Tymczasem według danych technicznych na stronie Romet ADV250 ma 2130×868×1260 mm, a ADV 400 2205×810×1350 mm. Czyli to 250 jest dużo wyższa (taka Yamaha Tracer 700 ma wys. siedzenia 835 mm), a 400 ma siedzenie jak w Hondzie CB500X czyli na zupełnie przyzwoitej wysokości dla osoby poniżej 180 cm.
    To jak to w końcu jest? Chyba że Romet coś pokręcił na swojej stronie… 🙂
    A przy okazji pytanie – 250 ma chłodzenie cieczą, a 400 powietrzem + małe dochładzanie olejem dzięki suchej misce olejowej. Podczas testów który silnik w praktyce okazał się bardziej odporny na trudne warunki. Wydaje się jednak, że przy cieczy powinno być bardziej stabilnie.

    • Kamillo Autor wpisu

      Słuchaj nie wiem jak tam Ci z wyliczeń i wymiarów wynika, ale generalnie właścicielem ADV250 jestem, a w chwili obecnej mam ADV400 do testów i przeróbek. ADV250 ma kanapę na wysokości 70-75cm, dokładnie nie pamiętam ( ale podwyższałem ją sobie ), natomiast 400 ma kanapę na wysokości 90cm…. więc który jest wyższy sam zdecyduj. Natomiast skoro 400 trafiła do mnie bo właściciel o wzroście 172cm nie dosięga nogami do ziemi, to zdaje się że chyba jednak ten nowy ADV to jest wysoka maszyna.
      Suchej miski olejowej nie nazwał bym formą chłodzenia, ale tak 250 w tej kwestii wygrywa, układ chłodzenia o stałej temperaturze w cięższych warunkach ogranicza możliwość zagotowania silnika. Natomiast ADV400 ma silnik mało wysilony, i dość potężnie ożebrowany więc tolerancja cieplna jest spora, natomiast powiem Ci że mając kiedyś olejaka Suzuki XF650, nigdy nie zdażyło mi się go przegrzać, ale przesiadłem się na Aprilię by w razie czego mieć święty spokój 🙂

      • Evi

        Spoko, dzięki za info – dlatego właśnie pytałem. 🙂 Teraz wiem zresztą, gdzie moje niedopatrzenie: środkowy wymiar to po prostu szerokość motocykla, a nie wysokość siedzenia. Tej ostatniej nigdzie nie podano oficjalnie. Tak czy inaczej 90 cm to bardzo dużo, nawet jak na turystyczne enduro.
        Nowy ADV250, który ma niebawem wejść do sprzedaży, też może być już wyższy, bo będzie miał tylne koło 17 calowe zamiast 15 cali.
        A bezpośrednią konkurencją dla ADV400 może być nowy Royal Enfield Himalayan, który niebawem ma się pojawić w wersji Euro4 i w cenie ok. 20 tys. zł. Silnik 411 cm3, moc 24,5 KM i mom.obr. 32 Nm przy 4,5 tys. obr./min (ADV 400: 27,5 KM i 30,8 Nm przy 5 tys.), siedzenie za to na wys. 80 cm. 😉
        Chociaż znając niemrawość dystrybucji i serwisu RE w Polsce, zagrożeniem dla sprzedaży ADV400 pewnie nie będzie.

        • Kamillo Autor wpisu

          Oj tak, Royal Enfield piękna maszyna i chętnie bym zobaczył ją na żywo, z tego co się naczytałem też nie jest idealny ale Hindusi jakościowo nie są gorsi od chin.
          ADV400 jest bardzo, wręcz przesadnie wysoki, natomiast miejsca na nogi wcale nie jest tak dużo jak na gościa mojego wzrostu.