Targi Moto/Bike Expo Kielce 2015


To druga edycja kieleckich targów na której się pojawiłem. Zeszłoroczna edycja stricte rowerowa, w tym roku miała być połączona z wystawą motocykli. Niestety, o ile tradycyjnie było na czym „zawiesić oko” w kwestii rowerowej, to motocyklowo nie było już tak wiele do oglądania. Pierwszy spacer po halach ukazał stoiska trzech wystawców Rometa, Zippa i Junaka. Każda z tych firm posiada w ofercie rowery, nie dziwiła więc ich obecność. Po głębszych poszukiwaniach okazało się że kilka motocykli wystawiły również Suzuki i Honda, aczkolwiek byli to okoliczni dealerzy, próżno więc szukać u nich jakichkolwiek nowości na przyszły sezon….

Co więc motomaniacy mogli obejrzeć na targach moto expo ?? Cóż, najwięcej modeli szykowanych na 2016 przedstawił Romet. Modeli naprawdę robiących niezłe wrażenie, a co cieszy mnie najbardziej motocykle które nie powtarzają się u konkurencji ( no może po za jednym małym wyjątkiem ).

 

ADV 250

DSC_0087

Po prezentacji kolekcji 2015 pozwoliłem sobie napisać do dyrekcji Rometa zwracając uwagę na brak jednego konkretnego typu pojazdu w ofercie, chodziło o motocykl turystyczny. Teraz, jakże mi miło, możemy oglądać nowość w postaci ADV 250. Fakt faktem moją propozycją był motocykl wyposażony w silnik co najmniej 400ccm, a konkretnie ten ze zdjęcia poniżej:

xingyue-xy-400-gy-speed-bike-3

W ofercie będzie jednak 250ccm ( choć w przyszłości kto wie… ) Muszę przyznać, że wizualnie pojazd robi robotę, takie nasze małe BMW GS 🙂 Wszystko tutaj pasuje, wykonanie nie pozostawia nic do życzenia, ciekaw jestem silnika, jak z kulturą pracy i dynamiką. Przekonamy się za jakiś czas…

Classic 400

DSC_0122

Jeden cylinder, wtrysk paliwa, 4 zawory i moc 26km. Przeciętnie jak na pojazd który ma ciągnąc wózek boczny i max 3 osoby na pokładzie. Bez wózka i w pojedynkę powinno być ok. W elementach wykończenia jest kilka nie pasujących akcentów, np. lampa tylna ( rodem z taniego quada ) czy przełączniki jak w każdym jednym skuterze z biedronki. Są to jednak tylko detale wersji pokazowej, które w finalnej wersji mogą być zupełnie inne, na co liczę bo motocykl zapowiada się świetnie.

RCR 125

DSC_0081

W tym pojeździe podoba mi się chyba dosłownie wszytko. Jednostka napędowa znana z modeli np. Zipp Raven Lux, czyli dwu-cylindrowiec z chłodnicą oleju, na podwójnym gaźniku, i to co najważniejsze poprawiono wał korbowy… a o co konkretnie chodzi ?? cylindry pracują na przemian ( do tej pory razem ) co powoduje mniej wibracji i oczywiście więcej, lepiej oddawanej mocy. Układ hamulcowy, pełna hydraulika składająca się z dwóch tarcz z przodu i jednej z tyłu. Klasyczny wygląd cruisera idzie w parze z nowoczesnymi dodatkami jak np oświetlenie led czy zawieszenie USD z przodu. Motocykl będzie stanowił poważną konkurencję dla np. Keeway Superlight czy Junak M12.

Buccaner 250

DSC_0130

Piękną maszyną o której należy wspomnieć to  Buccaner, rasowy caffe racer. Wykonanie, detale, kolorystyka, wydech, widlasty silnik w wersji 125 i 250. Wszystko wygląda jak powinno, są jednak dwa problemy, brak na tą chwilę homologacji tego pojazdu na europę, oraz bliźniaka u konkurencji w postaci Junaka Caffe 125. Co by nie było, jeśli tylko pojawi się w sprzedaży, i to jeszcze w wersji V125 ( moc ok. 15KM ), oj tak to będzie rewelacja w tej klasie !!

Na stoisku  Romet zaprezentował jeszcze kilka ładnych pojazdów, naklejki RMT, na silnikach napisy Daelim… o co chodzi? co to będzie? Domyślam się że chodzi o nowe wymogi homologacyjne w EU, ale detali nie znam więc spekulować nie będę. Pewne jest że mamy do czynienia z nowym brandem „koncernu” Arkus & Romet, a co najlepsze motocykle prezentują się naprawdę dobrze, mają bardzo dobre parametry i, co najważniejsze, jakość made in Korea 🙂

ZIPP, co tu opisywać, pokazali swoje nowości, które Junak i Romet mają min. od roku….opisywać nie ma co. Tendencja kopiowania od innych to motyw wiodący działania firmy, którego nie rozumiem, tak więc idziemy dalej…

Junakowcy nie chcieli pokazać zbyt wiele, tradycyjnie pełną nową kolekcję poznamy ok lutego 2016. Czy jest na co czekać?? A i owszem, szczegółów nie znam, ale przedsmakiem mają być:

Junak Caffe 125.

DSC_0111

Ku mojemu zdziwieniu Almot podmienił widlasty silnik na jednostkę napędową znaną z modelu RS125. Docelowo ma być piecyk o maksymalnej dostępnej dla motocykli na kat. B mocy ( czyli 15 KM) Wizualnie tak jak w Romecie, czyli super.

S250

DSC_0102

Pomijając beznadziejną kolorystykę ( na szczęście to tylko model ekspozycyjny ) to sprzęcior prima sort. Ciekawy konstrukcyjnie silnik, ( DOHC, wtrysk, sucha miska olejowa ) idzie w parze z zadziornym wyglądem. Obawiam się jednak, że pojazd nie pojaw się w ofercie Junaka. Nakedy o takiej pojemności to bardzo niszowy produkt, w cenie 6tyś zł może by się sprzedawał, jednak jego koszt szacuję na min. 10 tyś zł ( a spokojnie jest tyle wart ), a to pułap cenowy dużo mocniejszych Japończyków dostępnych na A2/A, oczywiście będą to pojazdy używane, ale jednak markowe.

 

To tyle z pozycji które uznałem za ciekawe na tych targach, nie jest tego wiele, ale zdecydowanie daje  przedsmak tego co będzie się działo na rynku jednośladów w 2016r. Powoli mijający sezon to natłok małych sto dwudziestek piątek wszelkiej maści. Jakościowo zdecydowanie lepsze, ale wszystkie bardzo podobne do siebie: w kółko choppery, nakedy i cała masa skuterów. Mimo pozornie sporej różnorodności, konstrukcje bardzo podobne do siebie, zwłaszcza w kwestii silnikowej ( mało wysublimowane i słabe jednostki ). Zdaje się też że nasi główni producenci zapomnieli o dotychczasowych klientach, chętnych do zakupienia czegoś z większą pojemnością,nowego, taniego i polską nazwą na zbiorniku. Zapowiada się że maszyny dostępne w przyszłym sezonie spokojnie wypełnią każdą lukę występującą do tej pory… będzie ciekawie 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *