Zapowiedź testu i super trasy z Benelli :)


30.06-2.07 2017 w Jaroszowcu ( Jura Krakowsko-Częstochowska ) odbędzie się X Zlot Fanów Rometa organizowany przez romet125-forum.pl

Przy tej okazji zaświtał mi w głowie pomysł, by miejscówkę zlotu wykorzystać czysto w formie bazy noclegowej, a samemu wybrać się w trasę, którą planuję już od dłuższego czasu, lecz wciąż nie było ku temu sposobności, bo rodzina, bo praca, bo pogoda… Wyjazd na zlot już zaklepany, przepustka od żony uzyskana, zamówić jeszcze dobrą pogodę, choć i ona mi raczej nie przeszkodzi.

Trasa prowadzi z miejscowości Jaroszowiec w kierunku trasy biegnącej wokół Tatr Wysokich. Łączna długość pętli 472 km, gdzie trasa biegnąca po górskich serpentynach to ok 180km.

Oczywiście do przejechania trasy przydał by się odpowiedni pojazd. Przygotowana i gotowa do drogi jest moja Aprilka. Motocykl który znam, wiem ile mogę sobie na nim pozwolić, i co najważniejsze wygodny dzięki modyfikacjom np. kanapy. Ciekawiej jednak było by przetestować coś innego, coś nowego. 125ccm, jak na górskie serpentyny i 500km na jeden dzień mogło by być za mało. I tu z pomocą przychodzi Motor-Land z nową marką, którą w tym roku wprowadzają na rynek, mianowicie Benelli. Model o którego użyczenie poprosiłem, to myślę idealny do takiej podróży model TRK 502 Adventure.

Jak się domyślam, i jak przystało na pojazdy z Włoch, Benelli nie jest specjalnie znaną marką w naszym kraju, tak więc pozwólcie napisać kilka słów o niej:

Więc w bardzo wielkim skrócie, firma powstała we Włoszech w miejscowości Pesaro w 1911 roku. Początkowo jako „Benelli Garage”, zajmowała się serwisem samochodów i motocykli. W 1920 roku Benelli stworzył swój pierwszy, jednocylindrowy silnik dwusuwowy, a rok później wsadzili go w swój pierwszy motocykl. Lata trzydzieste to szereg sukcesów na torach sportowych. W latach sześćdziesiątych marka Benelli podupadła, częściowo poprzez Japońską konkurencję . W roku 1995 Adrian Morton kupił firmę i postanowił ją ożywić. Zaczął od produkcji skuterów pod marką Benelli, a w 1999 roku powrócił do produkcji potężnych i mocnych motocykli.

W 2005r. Włosi dostali zastrzyk gotówki na utrzymanie produkcji, od pewnej chińskiej firmy, jednocześnie wchodząc w jej skład. Mowa tu o Qjian Jiang, firmie zajmującej się produkcją quadów, rowerów elektrycznych, kosiarek, wózków golfowych i wielu innych urządzeń. W Polsce produkcje tej firmy znamy pod nazwą Keeway ( tak jest, stąd właśnie napis „Benelli design” na zbiornikach np. RKV czy RKS 🙂 ). Z nowym kapitałem Benelli wciąż pracuje nad nowymi projektami motoryzacyjnymi i skupia się na ponownym uruchomieniu Benelli na rynkach światowych, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Jednym z tych projektów jest właśnie model Benelli TRK 502. Motocykl klasy adventure, z dwucylindrowym rzędowym silnikiem, dysponujący mocą 47KM. Oczywiście przygotowany zgodnie z normami Euro4, więc zasilany wtryskiem. Taka moc, w połączeniu ze stosunkowo niską jak na turystyka wagą, powinna zapewnić wystarczające osiągi przy małym zapotrzebowaniu na paliwo. Jako że mocy mamy poniżej 49KM, motocykl będzie się nadawał dla kierowców posiadających prawo jazdy kat. A2.

Kilka suchych danych technicznych:

Pojemność: 499.6 cc
Moc maksymalna: 47 BHP @ 8500 rpm
Moment obrotowy: 45 NM @ 4500 rpm
Liczba cylindrów: 2
Liczba biegów: 6
Wysokość siedziska: 815 mm
Prześwit: 230 mm
Waga pojazdu ( na sucho ): 210 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 20 litres

Na chwilę obecną w Polsce jest tylko jedna sztuka, więc mimo że termin testu mam zaklepany, może się zdarzyć wydarzenie wyższe priorytetowo od mojej „wyprawy”.

Z zapewnień przedstawiciela importera, małe są jednak na to szanse, tym bardziej że termin zajęty na długo wcześniej ( w najgorszym wypadku, i tak trasę przejadę pojazdem włoskiej produkcji 🙂 ) Poczekamy, zobaczymy, plan jest dobry, a z TRK będzie idealnie… odliczanie do ustalonej daty rozpoczęte…  🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *